Martes
Noviembre
2016
  • Des de l'ajuntament de l´Énova s'està realitzant les gestions necessàries per a poder homologar una senda Pecuària-Canyada, part de la qual porta utilitzant-se des de fa segles.
Senda Hitòrica Paisatgística
Per aplegar al paratge del Pi d´Ambrosio, a més del camí que va directament des de el municipi de L´Énova, s´està condicionant una senda forestal paisatgística PR, completament senyalitzada sent homologada per la Federació d'Esports de Muntanya i Escalada de la Comunitat

ITINERARI

SANT ANTONI

El punt de partida d’esta ruta es troba just al panell informatiu que hi ha emplaçat al final del carrer Sant Antoni, dins de la zona habilitada per a l’esta-cionament de vehicles.

ERMITA DEL CALVARI La ruta inicia direcció cap a l’Ermita, després d’uns metres en lleuger ascens, arribarem a l’Ermita del Calvari situada a 95m d’altitud. LA CREU ALTA Des de l’Ermita prendrem la senda en sentit SE direcció a la coneguda, popularment, com La Creu Alta. Durant aquest trajecte d’1Km i 500m, creua-rem per diferents serres, com son la serra “Valiente”, o la serra de l’anomenada “La Lloma”, fins arribar i creuar també pel molt conegut Port del Sapo, (carretera CV-575). Una vegada a la Creu Alta, ubicada a 104 metres d’altitud, podem con-templar unes vistes realment meravelloses, sent al mes d’agost un punt magnífic per gaudir de les Llàgrimes de Sant Llorenç. CABEÇO Tot seguit, anirem ascendint direcció al Cabeço situat a 180 metres d’altitud, sent este punt el més alt de tot el recorregut. Durant este últim tram d’1Km i 250m de longitud, passarem per l’antic Camp de Tir de Colom, així com per la Pista d’Aterratge, on solen aterrar les avionetes encar-regades de la fumigació per al control de plagues. A més de les vistes ja esmentades, també podem gaudir, d’una de les serralades més importants del relleu geogràfic valencià, el Montdúver a la comar-ca de la Safor, de 841m d’alçada. Continuarem la senda direcció a la zona forestal coneguda com el Pi d’Ambrosio. Durant aquest recorregut d’aproximadament 3Km, passarem per diferents muntanyes del terme municipal, com la muntanya anomenada El Perdut (126m d´altitud). PI D’AMBROSIO El Pi d’Ambrosio, és un paratge natural de gran valor mediambiental, molt apreciat per tots els veïns i veïnes de L’Énova. Lloc, on la gent sol anar a passar el dia i prendre contacte amb la natura; on, tan xiquets com adults hi tenen cura per gaudir d’aquest privilegiat entorn. Actualment, esta zona està mínimament condicionada amb paellers homo-logats, així com varies fonts d’aigua potable. Des de l’Ajuntament s’estan realitzant totes les gestions necessàries per aconseguir que este espai siga declarat Paratge Natural Protegit. Des del Pi d’Ambrosio, després d’un mereixcut des-cans, amb ja complits 6Km i 570m del recorregut, s’inicia el camí de tornada cap al poble de L’Énova. CARRILADES ROMANES Prendrem el camí asfaltat durant uns 200m, fins incorporar-nos novament a la senda forestal, just on el camí trenca bruscament a la dreta, ens endin-sarem novament a la senda direcció O-SO. Durant este tram de senda, ens trobarem amb les marques de les Carrilades Romanes. COVA DELS FRARES Poc a poc, anirem prenent altura fins arribar al des-vio de la Cova dels Frares. PEDRERA ROMANA Seguint esta senda, ara en sentit de baixada, ens trobarem amb un tram de pista de cement, fins arri-bar a casa Andreu. Just ací, trencarem a la dreta en direcció N. Baixant ens trobarem amb un encre-uament de camins, conegut com “Els 4 Camins”, prendrem el primer camí a l’esquerra. Uns metres més endavant girarem novament cap a l’esquerra (direcció S), accedirem a la muntanya entre dos explotacions agràries, per finalment contemplar una de les meravelles històriques més grans de L’Énova, la mil·lenària Pedrera Romana. SÉNIA DE LES PARETETES Des de la Pedrera Romana, ens dirigim al conegut com el Corral de Nelo, agafarem la senda en direc-ció a la nova pedrera, generada esta durant l’extracció de la pedra necessària per als terraplens de les vies del tren d’alta velocitat. Baixarem per el lateral d’esta nova pedrera. Bordejarem la carretera camí a la Vil.la Romana fins trobar la indicació per apropar-nos a la Sénia de les Paretetes. VIL.LA ROMANA, VIL.LA CORNELIUS Ens reubicarem a la carretera, fins arribar al encre-uament on esta senyalitzada la direcció a la Vil.la Cornelius. Caminarem junt al trajecte ferroviari en direcció al Cementeri Municipal, per poder aple-gar a la joia del terme, la Vil.la Romana, Vil.la Cornelius. CREU DEL TERME Finalment, anirem direcció al nucli urbà i ens troba-rem amb la Creu del Terme a l’entrada del poble. SANT ANTONI Una vegada arribem al poble, recorrerem els car-rers del municipi fins arribar al Carrer Sant Antoni, completant d’esta manera un fantàstic circuit de 13Km i 920m de recorregut. Gran part del recorregut d’esta senda coincideix amb les antigues sendes pecuàries que durant tants segles porten utilitzant-se. La senda Forestal Històrica i Paisatgística, que creua gran part del terme de L’Énova, et convida a viatjar amb el temps i a gaudir de la natura. Durant el seu recorre-gut, inevitablement, t’impregnaràs de tots els aromes que l’envolten, així com de l’essència de la història que la contempla.